לעבור את החורף בשלום עם תזונה בריאה

שרית עטיה שמואלי - דיאטנית קלינית No Comments on לעבור את החורף בשלום עם תזונה בריאה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החורף כבר כאן,הסערה בפתח. גשמים עזים,רוחות,ברקים ורעמים לצד קור עז וכפור, זה הזמן להתחיל ליהנות מארוחות מחממות ועשירות יותר.

לבגדים עם השרוולים הארוכים והשמיכה העבה יותר בלילה יכולה להצטרף ארוחה שתגרום להרגשה מרגיעה ונעימה ותחמם את הגוף ואת הנפש.

רבים מעדיפים בחורף ובצדק, מאכלי קדרה, מנות שהן ארוחה, מרקים,דייסות בריאות. כדאי לדאוג שארוחות אלו תהינה בעלות ערך תזונתי מוסף.

כמה רעיונות לארוחות עם ערך תזונתי מוסף :

מרק שהוא ארוחה. אין ספק שהוא המאכל המוביל של החורף.. המרק מרווה, מזין, מכיל הרבה רכיבי תזונה חיוניים וכמובן מחמם את הגוף ומביא עימו הרגשה נעימה.ואפשר להכינו כך שישמש כארוחה מלאה ומשביעה. שלבו במרק חלבון (נתח רזה של בשר בקר/עוף) קטניות (אפונה, שעועית עדשים), דגנים (כוסמת, שיבולת שועל, קינואה), פחמימות במידה (אורז, פסטה, תפוח אדמה). זכרו שאם אתם נמצאים בדיאטה להרזיה הירקות צריכים לשלוט במרק ופחות מכל התוספות האחרות.

דייסה – אין ספק שזהו פתרון מושלם קערת דייסה מהבילה בבית אחרי יום סגרירי וקר .

הכינו דייסות על בסיס חלב למקפידים על המשקל מומלץ להשתמש בחלב דל שומן . אל תוותרו על מוצרי החלב בחורף: למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, אשלגן ומגנזיום. מחקרים העלו כי צריכה של חלב ומוצריו יעילה להפחתת הסיכון לשמנה, ליתר לחץ דם, אוסטיאופורוזיס ושברים, למחלות לב וכלי דם ולסוגים מסוימים של סרטן.

הוסיפו לחלב תוספות בריאות כמו שיבולת שועל,קוואקר וכך תעלו את ערכה התזונתי של המנה.

חמין. תבשיל חורפי ומשביע. מתאים כמובן לשבת אך גם לימות החול .כדי להעלות את הערך התזונתי ולהופכו לארוחה מאוזנת מומלץ לשלב: מקור חלבון (נתחי בשר בקר רזה,עוף) דגנים (למשל, גריסי פנינה ,חיטה,) פחמימות (אורז מלא,תפוח אדמה) קטניות (שעועית, חומוס גרגרים ) וירקות: גזר. ומקבלים שילוב בריא גם של חלבון מלא, פחמימות ,סיבים תזונתיים,ומינרלים חשובים.

לשבור את המיתוס

עם בוא החורף מגיעות אלינו גם מחלות דרכי הנשימה ורבים מתחילים לשווא להוריד מתפריטם מוצרי חלב אז רגע לפני חשוב שתדעו- אין הוכחה מדעית למיתוס הרווח בדבר הקשר בין צריכת חלב ומוצריו לבין מחלות דרכי הנשימה העליונות (נזלת, דלקות אוזניים, אסטמה). קיימת תפיסה חסרת כל בסיס מדעי או הגיון מדעי שמוצרי חלב מגבירים ייצור ריר על ידי מערכת הנשימה, ועל ידי כך מחמירים את חסימת דרכי הנשימה ואת הסימפטומים של אסטמה. תפיסה זו גוררת אנשים רבים להימנע מצריכת מוצרי חלב לשווא או לחילופין, למנוע אותם מילדיהם.

מחקרים קליניים רבים בדקו האם לצריכת חלב ומוצריו יש השפעה על החרפת סימפטומים אסמטיים או הרעה כלשהיא בתפקודי נשימה בקרב מבוגרים וילדים שלא סובלים מאלרגיה למוצרי חלב – במחקרים אלו לא נמצא כל קשר בין התופעות הנ"ל לצריכת חלב.



0 תגובות